Dieta dukana

Dieta dukana

Dr Pierre Dukan został „wychowany” przez szkołę na podstawie diet, które maksymalnie ograniczały porcje, kojarzyły się z samymi wyrzeczeniami i opierały się wyłącznie na ścisłym liczeniu kalorii. Tak restrykcyjne przepisy oczywiście miały swe zastosowanie, lecz nie trwały zbyt długo. Dlatego też Dukan postanowił zgłębić ludzką psychikę – zwłaszcza osób otyłych. Potwierdził, że uwielbienie jedzenia ma głębsze motywy niż tylko smakowanie ulubionych dań. Powody niewłaściwego żywienia wynikały przede wszystkim ze stylu życia. Jak pokazały wieloletnie obserwacje ludzie często zajadali stres. Była to ich swoista ucieczka od problemów i sposób na zrelaksowanie się. Tak więc jedzenie sprawiało im przyjemność zarówno fizyczną, jak i psychiczną.

W wyniku tego dr Dukan zauważył, że kształtowanego przez wiele lat usposobienia i przyzwyczajeń nie można zmienić z dnia na dzień. Starał się tak dopracować swój plan żywieniowy, by stopniowo wprowadzał w życie odchudzającego się nowe nawyki i je utrwalił. Oczywiście uwzględnił także potrzebę stabilizacji, która pozwoli utrzymać wagę na stałym poziomie. To bowiem nie tylko wpływa na samopoczucie człowieka, ale także i na stan psychiczny – jego odczucia, zadowolenie, euforię i chęć nie zmieniania nawyków, z powodu łatwo widocznych pozytywnych skutków.

Te oczywiste prawdy, słuchanie skarg, narzekań, ale także i nadziei osób z nadwagą dały Dukanowi do myślenia. Porównywał to z determinacją ludzi stosujących wiele innych diet, co było opisywane w różnych książkach autorstwa wielu dietetyków. Nowinka jak na tamte czasy, mimo że były entuzjastycznie przyjmowane, nie przynosiły tak naprawdę skutków, za to były obfite w częste wahania zarówno wagi, jak i nastrojów. Ulotne nadzieje odbijały się niekorzystnie na ludziach, a rosła niechęć. Toteż dr Pierre Dukan dążył do dania ludziom czegoś co spełni ich oczekiwania, czegoś co pozwoli na zawsze zmienić ich życie.

Tak więc dostosowany do tego Plan Protal stał się motorem do działania. Obejmował kilka etapów, nie pozostawiając nikogo samemu sobie. Dzięki temu osoba odchudzająca się „czuła” pewną kontrolę i opiekę. Była spokojna o to, że nie przybierze znów na wadze, bo swoje osiągnięcia utrwaliła i przyzwyczaiła do nich swoje ciało. To właśnie uspokojenie swoich myśli oraz apetytu stanowiło kluczowe uzupełnienie i właściwie efekt tego odchudzania.

Po kilkudziesięciu latach, dr Dukan przekonał się, że jego dieta jest bardzo skuteczna i nie jest tak drastyczna, jak w innych przypadkach. Potwierdza to wiele osób, które osiągnęły swoją upragnioną wagę i zmieniły dzięki temu swoje życie na lepsze.

Zobacz koniecznie: Kinga i Protal 1 - wrażenia osoby, która właśnie skończyła pierwszą fazę diety proteinowej Pierre Dukana. Jakie rady ma do przekazania Kinga? Przekonaj się na tej stronie.

Efekty diety dukana

Zobacz film obrazujący prawdziwe efekty diety dukana. Prawdziwe osoby, prawdziwe historie, wiele utraconych kilogramów dzięki diecie proteinowej. Przekonaj się na własne oczy jak skuteczna jest opisywana dieta.

Dieta Dukana - ebook

250 stron informacji poświęconych diecie Dukana w formie ebooka. Pozycja, której autorką jest Pola Majkowska to kompendium wiedzy na temat diety proteinowej. Książka zawiera najważniejsze informacje dotyczące diety zebrane w jednym miejscu. Cena ebooka to 19,9 zł.

Dieta dukana - ebook

Ebooka możesz zamówić tutaj.

Etapy diety proteinowej (dukana) - protale

Nazwa Planu Protal powstała od skrótów dwóch słów, czyli proteiny i naprzemienne. Pochodzenie swe znajdują one w języku francuskim. Harmonogram ten jest szeroko rozplanowanym pomysłem, który nie skupia się na liczeniu kalorii, czy ścisłej kontroli pokarmów w przeciwieństwie do innych diet. Składa się on z czterech faz:

  • Protal I - czyli inaczej faza uderzeniowa. Przynosi ona natychmiastowe rezultaty widoczne gołym okiem, co motywuje do dalszego działania. Opiera się na czystych proteinach.
  • Protal II - czyli inaczej faza naprzemienna. Jest tak dopracowana, by wciąż tracić na wadze do skutku, jednakże w bezpiecznym tempie.
  • Protal III - czyli inaczej faza utrwalenia. Pozwala ona na zachowanie uzyskanej wagi. Utrwala ona wszelkie efekty, dlatego musi być na stosowana według ściśle wyznaczonych zasad. Czas jej trwania to 10 dni dla każdego zrzuconego kilograma. Podczas tej fazy wyzbywamy się efektu jojo.
  • Protal IV - czyli inaczej faza stabilizacji. Opiera się ona na spożywaniu czystych protein przez jeden dzień w tygodniu. Nie można tego zaniechać pod żadnym pozorem. Jest to ważny element całego planu, który jeszcze bardziej przystosowuje ciało do nowej wagi, pozwala ją zaakceptować i zapobiec przybieraniu kilogramów. Faza ta polecana jest raczej osobom z bardzo otyłym.